Notes to Self:

 
Måste få nedplitat en liten men ack så viktig note to self: FÖRMIDDAGAR IS MY SHIT! Alltså, det är old news mer eller mindre, har alltid varit som mest effektiv den tidigare delen av dygnet, men kroppen nu alltså... I morse kände jag mig smått odödligt och superpiggelin på jobbet, trots uppstigning 0530 sharp, och liksom skuttade fjäderlätt genom korridorerna. Tänkte glatt att "idag blir det nog milen på löpbandet" och var SÅ pepp. Sen kom lunchrasten (inte alltid vi får det på mitt jobb, men idag så!) likt en stekpanna i huvudet eller två järnspätt till ben och en luftballong till magge toppat med grus i öga bilateralt...
 
...det blev till slut en tung 5-kilometare på bandet och jag får vara nöjd, men vad hände liksom? Aja. 2 km svintung uppjogg följt av nya fredagstradiditonen legday, innehållandes benböj (60 kg x 12 x 3 = tung men ändå rätt enkelt), leg extentions 22,5 kg x 12 x 3 = lätt i början, dör syradöden på slutet) och leg curl (25 kg x 12 x 3 = samma sätt att dö där) avrundat med ytterligare 3 km löpbandsjogg som nu iallafall känns betydligt lättare än innan passet...men ändå inte särskilt lätt that is.
 
Note to self II: VÄRM UPP INNAN DU BÖRJAR SPRINGA FÖR BÖVELEN! Och note III: STRETCHA! Det gjorde jag idag faktiskt, mellan benpasset och "nedjoggen" och jag tror det var en del av nyckeln till att jag kände mig lite smidigare...
 
Hur som helst; grymt nöjd efteråt, asaskön känsla i kroppen! Och gudars vad bra ändå att jag åker på kvällsskiftet så ofta och därmed kan hänga i gymmet tidigt...
 
 
Nu ska jag ratta hem till mycket kär vän för tjejigt fredagsmys! Mjukisbrallorna är på och mejken är off. Happy veckansbästadag kompisar! 
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: