Magvänlig söndagsgofrulle

 
En mix av fil & kesella & keso (protein bejbs, protein!) toppat med tärnad kiwi & oröd (?!) blodapelsin & en hög lin- & psyllumfrön, två rostade med ägg & kalles, en provivahutt...och KAFFE såklart. Två koppar med varm mjölk. Och en vitamintablett. Jag kör fortfarande MittVal Sport så som jag gjort i flera år. Vad kör ni?
 
Hur som; gott, mättande, näringstätt & vitaminrikt, uppiggande och, viktigt, magvänligt. Typisk "jag-jobbar-kväll-eller-är-ledig-frukost". "Jag-kliver-upp-halv-sex-frullen" är inte så här ihopplockig, men himla magvänlig iallafall. Den tar vi en annan dag! 
 
Nu blir det ut på härlig lång söndagsprommis och jag hoppas för bövelen att de har skyfflat undan gårdagens snöfall från gång- & cykelvägarna vid det här laget? Förresten, jag var på middag hos vänner med vänner igår och en diskussion om medial hets att hålla sig i form och komma i form rapido post partum kom upp...jag kände mig som en bov. Idag har jag slutat känna mig så!! I morgon ska får jag förklara mer om hur jag tänker, för det är INTE min mening att vara nån slags preggosnygg-hitler...
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Andrea

Jo jag kan bli väldigt trött på den där hetsen. (Fast jag tycker inte du är en hetsig en alltså) Men samtidigt så finns olika typer av form. För mig handlar inte form om utseende ( fast jo, jag skulle ju såklart bli ledsen om kroppen helt plötsligt förvandlades till en sladdrig klump... Men du fattar) utan om att vara (funktionellt) stark, en uthållig och snabb löpare osv. Och även stark och uthållig för att klara av vardagen såklart. Men en del verkar medvetet vilja tro att alla som tränar gör det för att bli smal/musklig/annat utseendebaserat och fattar inte att det finns andra anledningar att träna. Att träna är ju liksom (en del av) livet! Men ibland tycker jag som sagt också att det hetsas lite väl mycket runt omkring mig och just magens utseende verkar vara livsviktigt.... Kram på dig!

,   Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.com
Skrivet av: D

Bra att du slutat känna dig som en bov. Träna gör man väl främst för att må bra, bli stark och orka leva fullt ut! Inte främst för att bli snygg (om man nu blir det). Ser framemot att diskutera detta med dig snart! Kram!

Svar: Kunde ju inte sagt det bättre själv kompis!! Ser oxå fram emot nästa dejt...KRAM!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: