Gymdetaljer & söndagsmys

Igår när jag slöt mina blå var jag faktiskt tveksam till om det skulle bli nån sväng till gymmet den här småstadsbesöks-sejouren. Jag hade ju trots allt redan uppfyllt mina veckoträningsambitioner med över 20 km PW, 10 km lufsjogg, 3 styrkepass enligt min 3-split...och lite core och yoga på det. När jag vaknade kändes det ändå onödigt att motstå gymsuget - jag har ju faktikst haft nån vilodag redan också och gymvila mer än två dagar på raken känns ju himla onödigt ;-). And off we went...
 
 
Först 3 kilometer lufsjogg på bandet. Jag börjar på 9 km/timmen och kan inte sluta förvånas över att jag faktikst blir så pass flåsig så pass omgående trots den (för mig) välidigt låga farten. Var tvåhundrade meter höjer jag farten med 0,2 km/timmen och mot slutet känns det som att jag bara flyger fram (likt en liten elefant...) på bandet - detta trots att farten då är min vanliga myslufsjoggsfart 11 km/timmen. Jodå, så är den, min nya växande fantastiska kropp, och lika glad (eller ännu gladare!) är jag för det, för då känns det iallafall att det har hänt nånting!!
 
 
Sen biter jag tag i styrkebiten, dagen till ära rygg och axlar. Latsdrag, den tyngd jag efter ca 15 reps blir rätt så mör i ryggen av, i 3 set. Rodd i maskin, samma antal reps, samma tyngdtänk och samma antal set. Ryggresningar, samma tänk där. Förut hade jag alltid en 5-kilosplatta i famnen när jag körde ryggresningar, men den har jag faktiskt dumpat nu. Vi ses mot hösten ;-)! 
 
Axlar då, älskade muskelgrupp! Axelpress med hantlar, 6 kg x 15 (eller mer) x 3. Hantellyft framåt, dropset med 5 kg -> 4 kg x 15 reps x 3 set. Hantellyft åt sidan, 5 kg x 15 (eller fler) x 3. De snälla och beskedliga hantlarna alltså och istället ett högt antal repititioner, precis enligt preggoträningsriktlinjerna jag har stött på.
 
Avrundning med ytterligare 2 km löpbandslufsjogg och nu när kroppen var varm och på g var känslan väsentligen lättare, hej vad det gick! Antagligen borde jag ta hänsyn till den här känslan när jag gymmar framöver och värma upp lite snällare och lägga löpet efter gymmet.
 
Sen måste man ju fylla på med energi - särskilt viktigt nu tänker jag och gottar lite extra söndagen till ära. Födelsedagskalas med tacobuffé och härligt folk samt inte mindre än en och en halv go´semla a la farmor till eftermiddagskaffet på fika no II...mycket mums!!
 
 
Nu ska jag bara njuta lugnet på soffan med massa tidningar som pappsen sparat till mig. Underbart att få ytterligare en natt här uppe!
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  
Skrivet av: Fia

Vilken bra blogg jag hittade här! Hade själv planer på att starta en "gravidträningsblogg" men så slutade det tyvärr med missfall för mig. Men roligt att läsa om någon annans träning under graviditet, bra inspiration för framtiden;)

Svar: Hej & välkommen ;)! Sååå tråkigt att det gick som det gick, men då går det ju säkert skitbra nästa gång! Hoppas det blir jättesnart. Ser fram emot att få läsa om preggoträning hos dig sen. Kram!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://happyhealthnow.blogspot.se
Skrivet av: carro

Vad roligt att du äntligen är gravid! Grattis ♥

Svar: Tack snälla söta fina!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://carrox.blogg.se
Skrivet av: basebollivet.blogg.se

Klart man inte ska stå emot. Weeeeerrrrrk it.

Svar: Of course!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://basebollivet.blogg.se/
Skrivet av: Hanna Karlsson

Vad härligt med ett gymbesök och så mycket träningslust.

Svar: Ja träningslusten verkar aldrig sina...låt oss bara hoppas att kroppen håller ihop så man får fortsätta.
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
Skrivet av: Sofia - ett bättre du

Men åhh vilken fantatsisk träningsvecka... jag vill också vara frisk och träna!! Och vad skönt att du fortfarande klarar av att springa!

Svar: Ja den var verkligen top notch, svårtoppad till&med kanske? Jag kan inte alls springa så som förut, har haft väldigt ont i nedre delen av magen och har det till och från fortfarande, men det är en helt ljuvlig känsla att få lufsa sig svettig och pulsig på bandet ändå, är SÅ tacksam! Krya på dig nu, snart är du där igen! Heja!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://ettbattredu.se/blogg



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: