GårdagsMyset & LördagsFyset

Trots jobbarhelg får jag massa gjort, såväl fys som mys som semesterförberedelse...och inte undra på det, när man tycker allt är så skoj går det ju liksom av bara farten!
 
Massa snack, skratt, inspiration och nya idéer igår hos fina D och vilken smarrig mat sen inte minst!! Hemmagjord pizza alltså...går verkligen inte av för hackor!
 
 
Tunn, krispig botten smord med fylligt lyxig tomatsås, massa gott i form av grön paprika, röd lök, zuccini, färsk tomat och dito champinjoner samt skinka avslutningsvis toppat med mixad sallad och, fanfar; rostade pinjenötter! HURRAHURRAHURRAAAA sjön smaklökarna och magen och trots att tallriken var totalt barskrapad efter fem blanka är man liksom lagom mätt...
 
 
...och desserten känns som en finfin avrundning istället för äckelpäckel, så som det skulle ha gjort om det vara köpepizza från slarvpizzerian vi snackade om. Testade en raw chokladmousse för första gången och det kan jag säga er var långt ifrån sista gången!! Supergott!! Kan säkert användas som fyllning till diverse också. Do as follow:
 
  • Mixa 1 dl dadlar med 1 dl vatten och 1 tsk vanijpulver. 
  • Tillsätt ett par avocados och 4 msk raw kakaopulver (funkar ju troligtvis jäkligt bra med hederligt kakao också...).
  • Mixa vidare till slät mousse och låt gotta till sig i kylen en stund.
Vi käkade med vaniljkesella och björn- & vinbär, helt enkelt LJUVLIGT gott, tro mig!
 
Idag är det lördag och jag har vaknat utsövd i kroppen med det där häriga lugnet och den sköna glädjen i maggropen. Solen kämpar på där ute och jag ska strax ta en ordentlig långPW runt stan i skönt svettempo innan det blir lite mer semesterfix. Bara två arbetspass kvar nu, woooooo!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Sofia - ett bättre du

Gott med hemlagad pizza! Ser supersmarrigt ut! och god efterrätt :)

,   Bloggadress: http://ettbattredu.se/blogg
Skrivet av: D

Fick göra repris på pizzan till P idag, precis som jag trodde;). Älskar våra fredagsmyskvällar! Ser redan framemot nästa!! Puss puss

Svar: Hahaha - åt du en till och det var därför löppasset gick så kanoners?? Hoppas det var så! Jag älskar oxå våra kvällar - ser fram emot nästa massor!! Kram baby!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: D

For the record så åt jag faktiskt inte en till. Nån måtta får det vara trots att jag var bra sugen... Kram

,
Skrivet av: natalie

Ååååh, den där pizzan såg ju hur smarrig ut som helst! Recept på den?? :D

Svar: Haha oj ja du det vete katten! Men det är nog bara att göra en pizzadeg enligt ett vanligt recept, baka ut tunt och sen ha på det som står i inlägget. Det man liksom MÅSTE toppa den perfekta pizzan med är ju mozarella- och parmesanost, A LOT! Kram!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: