Måndag once more

Pju...sitter i detta nu och lyssnar på en helt otröstlig liten lill-Räka som kör med far sin på övervåningen. Det är inte ofta han är så här jätteledsen, men det händer emellanåt att vi går bet hur vi än felsöker. Magont? Otillräckligt med mat? Usch, så jobbigt det är när man inte vet!! 
 
Vy från en amningspaus...
 
Iallafall så gick det finemang med förra veckans samtliga utmaningar, alla utom EN. Vi kom oss ut och iväg varje dag jag och liten och knatade 35 kilometer totalt. En gång blev det en trekvarts lång matpaus i en park och en annan gång fick papin, som turligt nog var med just då, BÄRA den lille vakna, nyfikna krabaten i runda slängar tre kilometer. Räkan är långt mycket mindre skeptisk till vagnen nu än han var i början...om än lite halvskeptisk emellanåt, alltså ;-). 
 
Förra veckans FAIL blev dock att träna efter MammaMage-appen. Gjorde det typ tre gånger bara...alltså sammanlagt typ fem minuter. Nog för att jag har lite småklent med tid emellanåt, men SÅ bossig är han faktiskt inte, den mindre mannen. 
 
Nya mål för veckan:
  • Fortsätta med dagliga promenader. Gå mer än 35 km (verkar ju rimligt att klå förra veckan jue!) och få till en prommis på 10 km. Eventuellt får jag ha med nåt matigt mellis till mig själv då också. Och kanske typ brassestolen...
  • Träna MammaMage varje dag! Tre sessioner varje dag till&med. Högst rimligt!
  • Inte äta onyttigheter på veckodagarna. Men nåt frikort måste jag ha. Det blir ju en del fikadejter såhär när man är mamiledig, you knowe.
  • Veckoplanera maten och handla hem allt. Redan gjort!
  • Skriva klart förlossningsberättelsen. Får bli högsta prion skrivarmässigt.
Nej, nu ska jag nog prova att plocka fram melonerna igen och se om det kan tillfredsställa vilda bebben. På återseende någon dag...
Etiketter: Min come back,

  
Skrivet av: Debbsan

Lyckost alla nyblivna mammor som kan inspireras av din blogg! Precis vad jag hade behövt när jag var en. Men jag inspireras av dig ändå på en massa sätt ändå ska du veta! Pösspöss

Svar: Gulliga du kompis!! Så glad att jag har dig...och nu är ju du min stora springinspiration, och ja; inspo på massa andra vis också ju!!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: