Mycket mat!

Ja, det vill jag ha!! Har alltid varit en hungrig allätande typ, men nu är det ännu "värre". Förutom att jag är hungrigare rent generellt och kräver större portioner och matigare mellisar har jag även börjat äta vad som varit ett big no-no förut, nämligen korv. Men alltså, jag äter fortfarande inte vilken korv som helst, minst 82 % kötthalt ska det vara och så varierar jag med soyakorv. Hur som helst så underlättar det oerhört att ha tillgång till korv på matsedeln, det är himla varierbart, enkelt och billigt ju! 
 
Har ni nån favvorätt med korv, eller vet ni nånstans man kan hitta korv med mer än 82 % kötthalt? Min korvfavvo just nu är den hårdstekta faluvarianten med stuvade makaroner, ketchup & senap och, herren på täppan; tunnbrödrulle! Det blir det ikväll; färskt segt tunnbröd, potatismos, ett par soyakorvar, rostad lök och kanske eventuellt en klick räksallad också. MUMS vad jag längtar! Riktig nattamat (läs fyllemat!) för mig egentligen, hehe.
 
Försöker bejaka det jag är sugen på och igår kväll blev det...
 
 
...några timmars snack med preggogrannen nere på sushin på stan. Syltad inefära alltså - det kan man nog ha till allt egentligen tror jag. Kanske till tunnbrödrulle? Till lunch idag ville jag ha nåt stingsligt så då blev det...
 
 
...ett par vetetortillas med chicken tikka masala som fanns kvar i frysen toppat med jalepenos och grönsallad med hot tacosås. 
 
Nu känner jag mig all set för ett gymvisit, gotta go!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: