Kålpudding med mera

Som sagt var ska jag ju INTE skryta om Räkans sovrutiner (inte för att de inte är nåt att skryta med alltså utan för att jag är rädd att han ska göra en helomvändning om jag outar dem...) men ongen sover lunch än. LegDay styrkemässigt innebär även såklart benrakning och fotfilning i duschen vilket jag lugnt och skönt hinner med och tror på tusan om jag inte hade hunnit göra min favvorätt at the moment från scratch också? Dock hade jag en låda i frysen som jag nyss avnjutit.
 
Kålpudding alltså - yummie
 
Skär ett lagom stort (mer litet än stort) vitkålhuvud i lagom stora bitar (som typ...fyra sockerbitar ihop kanske?) och stek detta mjukt (men inte bränt!) med en skvätt sirap. Blanda med 400-500 gram färs (jag tar 10%ig nötfärs, men egentligen är det väl blandfärs man använder? För att kräma till nöten lite har jag i ett ägg och en skvätt mjölk tillsammans med salt och peppar i nötfärsen förresten!), häll upp i ugnsfast form och baka i typ 200 grader i typ 40 minuter eller nåt.
 
Brunsås, lingon och broccoli till det. Så otroligt GOTT.
 
Och BILLIGT!
 
Och ENKELT!
 
Och NYTTIGT!
 
(kanske förresten inte helt fotogenic, men frysbart, mängdmässigt mycket, hyfsat snabblagat, bjudbart and so on...LOVE IT!) (Ikväll kommer förresten Debbsan hit och jag ska prova ett intressant recept på morotssoppa att mata i henne - hoppas det är smarrigt så jag kan återkomma med det! Chokladmoussen jag ska bjussa på efteråt ska jag outa iallafall - så himla braig och god!)
Etiketter: Kosttips & Recept,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: