The yoghurtglass-sulucion!!

Även om jag inte har så mycket nytt att komma med så känner jag att jag liksom bör uppdatera här lite sådär lagom frekvent, så att ni inte inbillar er att jag är iväg och föder barn eller så ;-). Idag har jag emellertid en rätt så stor och viktig grej att informera om, nämligen att jag har löst the göra-yoghurtglass-issue, hur enkelt som helst!! Det började med att vi hade gäster här i helgen som hade med sig en tetra citronyoghurt från valio som de lämnade kvar...
 
...vilken jag givetvis sög i mig till mellis sen! Herrejäklar så god den var! Rund i smaken, lagom söt och citron- och yoghurtsyrlig (jag är himla svag för syrliga smarker...). Och, som det geni jag antagligen är, så körde jag halva tetran i glassmaskinen igår kväll och YES - det blev helt perfekt yoghurtglass!! 
 
Således: det är bara att köpa hem favvoyoghurten och glassa till den. Hur banalt skitenkelt som helst ju. Smaksätta kan man ju göra med what ever, olika bär, lite hackad choklad, en swirl home made kolasås...
 
...eller en lagom stor gubbnypa lyxigt lakritspulver, som jag gjorde igår då. Citron & laktritsyoghurtglass liksom, klockers ju.
 
Söndagsmysfilmen till vilken glasskålen avnjöts kan jag dock tipsa er om att avstå: Hans och Greta - Häxjägare. Eller jaha, ni kanske hör på namnet att den inte är nåt vidare värst sevärd?
 
Strax kommer mor & far hit och stannar till i morgon! Jippie så mys!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Malin

Detta ska testas till helgen! Älskar också den typen av smak, vad har du för glassmaskin? Är det en såndär som man fryser skålarna först? Borde väl funka i min sån maskin..

Svar: Jag har en mojäng som man kopplar på kitchen aid:en, en skål som man har i frysen i hundra år innan...så det låter om att det kan funka i dina skålar, ja! Lycka till!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: föräldrafitness

Åh vad gott!

Jag följer bloggen med spänning, ska bli så kul att höra om bebis!

Svar: Hahaha - jaaa det är så sjukt spännande! Any day now....
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://blogg.alltforforaldrar.se/foraldrafitness
Skrivet av: Sara

Hoppas ni får det riktigt mysigt tillsammans ikväll!!<3
Själv ska jag ner och träffa en kompis, käka och trängas på Grillnatta i värmen.
Kramar

Svar: Toppenmysigt har vi haft!! Hoppas ni haft kul på grillnatta också! Jösses vilken värme - till helgen blir det ännu "värre"! Njut!!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Debbsan

Men åh den där glassen alltså! Spara lite till mig ;). Mys med päronen nu. Vad bakade du igår förresten? Hoppas vi ses i morgon!

Svar: Såklart baby - har alltid en tetra yoghurt redo för dig nu!! Igår bakade jag en bärkaka med hallon, blev himla smarrig! Dagen innan det en banan&chokladkaka - den godaste varianten hittills som jag ska göra muffin av nästa gång. Och innan det sedvanlig kladdkaka & vaniljsockerkaka till akm. Mycket uppskattat! Jag har kolhydratladdat för trippla maror och dubbla höjdhoppstävlingar...minst! Hörs i morgon babe!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: