Träningen en månad post partum

Jag baserar just nu min come back-träning på Lofsans filosofier i boken "Lofsans mammaträning". Som vanligt kan jag ju dock inte hålla mig helt till hennes upplägg, jag vill ju göra på mitt sätt också. Det vill säga skynda långsamt, men inte så jättelångsamt som man gör i den där boken haha. Dessutom har jag lite andra influenser, så nån slags variation blir det. 
 
 
 
Skrev ju tidigare att jag i samband med Snorpans förmiddagsnap försöker träna nåt och grundidén just nu är varannan dag cardio och varannan dag styrka. Mål 1 (av 3) är att bygga upp en stark och tålig bäckenbotten samt core, jobba med flåset...och gärna börja lyfta upp rumpan ett snäpp eller två.
 
  • Cardion innebär just nu power walk (PW) och jag går ca 7 km, en kuperad runda vilket är bra för såväl pumpen som rumpen. Kommer hålla mig till PWs ett par månader till, men hoppas göra den lite längre samt till skogs. Längtar så mycket efter gröna milen i Vilsta!! Faktum är att hjärnan gärna vill försätta kroppen i löpsteg redan nu. Är dock säker på att bäckenbotten skulle ha en och annan invändning mot det haha.
 
  • Styrkan plockar jag denna månad 1 (maj månad, Snorpans andra levnadsmånad) direkt från ovan nämnda bok. Dock kör jag tre pass i veckan isätllet för två. Fokus ligger på kroppens baksida, det är den del benböj och övningar för ryggen. Det är lagom jobbigt just nu, bra komma-igång liksom. Varm blir man!
 
  • Bäckenbotten och core tränar jag även med hjälp av appen MammaMage. Jag tar det lugnt, siktar på två pass om dagen. Ibland blir det tre, helgen som gick blev det inget. Jag är på nivå 5 av 7 nu och tanken var att när jag tränat mig igenom appen börja på mammaCore på Friskis & Svettis. Oklart dock om Snorpan är redo för det om redan en vecka...jag kan nog tycka att hon kanske är lite för liten och klen än för att ligga på golvet bland massa andra, antagligen mestadels, större bebbar. Så kanske plockar jag ihop ett enkelt corepass jag kan göra själv hemma ett tag istället. 
Så så ser det ut alltså. Känns just nu som en himla lagom nivå med tanke på att man inte riktigt vet hur dagarna ska se ut och att man absolut inte får lika mycket gjort som man skulle kunna tro när man är mamma"ledig".

  
Skrivet av: Anonym

Låter som en bra plan :) du får gärna dela med dig av din plan ang coreen, vet inte riktigt hur jag ska gå vidare nu efter mammamage appen :)

Svar: Det ska jag absolut göra!! Har fortfarande stora delar av sista nivån kvar dock - bakslag i bebislivet haha
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: