Kroppen åtta veckor post partum

Trots att jag höll igång så himla lite den här graviditeten jämfört med den första, och trots att jag brydde mig så lite om kosten så upplever jag att jag återhämtat mig betydligt fortarade den här gången. Redan på BB upplevde jag kontakt med bäckenbotten och down under, framfallskänslan jag hade förra gången ger sig icke till känna och även vikten återgår fortare till min habituala. Detta trots att jag denna gång även tränat mindre efter förlossningen än vad jag gjorde sist. Jag tar det verkligen betyligt lugnare nu (vilket kanske är anledningen till att amningen funkar till 100%!), även om jag är en rastlös själ som ju inte gillar att hänga i soffan hela dagarna direkt. Nej man sitter ju inte ihjäl sig direkt, med en ganska missnöjd bebis som helst vill bli buren eller körd i vagnen hela tiden och en treåring som ska jagas och underhållas...
 
När jag vägde in mig på förlossningen vägde jag 75 kg och på BB dagen därpå 69 kg. Efter bara ett par dagar hemmavid hade jag tappat ytterigare till 65 kg. Sedan har jag vägt mig en gång i veckan och i lugn takt sett ytterligare några hg försvinna, och nu väger jag ca 62 kg. Mellan 58-62 kg är nog idealt för mig, däremellan pendlar jag när jag är som vanligt. Jag har absolut inte bantat men jag tänker på att äta balanserat och bra grejer. Lägger till lite för amningens skull och tackar absolut inte nej till fika när det bjuds! På helgen blir det gärna grillmiddagar och hämtmat, fika och en skål glass eller popcorn till filmen kanske. Så ja, jag känner att jag liksom "hittat hem", lever som jag vill och kroppen kommer liksom tillbaka ändå. Jag kan ha alla mina kläder, även om vissa grejer kanske inte sitter precis om de gjorde förut. 
 
Sedan veckan efter förlossningen har jag tappat sju cm runt midjan, fem runt stussen, ett par cm runt låren och lite mer runt överarmarna. Det är sjukt skönt att ha kroppen tillbaka! Nu är det bara en jäkla massa styrka som saknas och springflås såklart! Jag har en PLAN!
Etiketter: Min come back no II,

  
Skrivet av: Lisa

Vad härligt att det går så bra! Smart att mäta, önskar att jag hade gjort detsamma. Det skulle vara intressant!

Svar: Ja nu går det sämre med semester haha men så ska det väl vara! Har heller aldrig mätit förut men blev inspirerad av Biggest loser typ haha
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: