Veckans träningsplan

Som sagt var blev det springvila idag relaterat till ömma benhinnor. Alltså - jag är inte orolig över ömheten. Det är så himla typiskt mina benhinnor (och ja, väldigt många andras också) att reagera så här när man börjar utmana dem med lite mer distans. Inget skadligt alltså utan mer som...träningsvärk. Då det är väsentligen skönare att springa på hyfsat oömma benhinnor så vilar jag alltså ytterligare en dag.
 
Veckan som kommer ponerar jag den fysiska aktivitete så som följer: 
  • Tre till fyra springpass. Lutar väl åt tre nu då när jag inte fick till nåt idag? Ett av dessa (helgpasset) är långdistans och enligt planen bör jag fixa 15 km nu. Sen är det bara lite lättdistas, eventuellt nåt med vagn men förhoppningsvis utan. Runt milen långa.
  • Ett styrkepass med fokus ben & rumpa. Och igår när vi var på sövningsprommis hittade vi ett finfint utegym bara en kilometer från oss! Perfekt nu när jag gärna har nåt tyngre på axlarna vid benböj och utfall...återkommer givetvis angående detta.
  • Ett corepass. Max en halvtimme får det ta om jag ska orka (mentalt...) få till det.
  • Armhävninsutmaning. Enligt appen "100 push ups", varannan dag.
  • (Sövningsprommisar. Parentes och finstilt då det ju egentligen inte räknas som träning, men då den lille chefen har lagt till vanan att bara sova riktigt riktigt bra om vi går en ordentlig sväng med vagnen dagtid så blir det ett antal kilometer att ta i beräkning. Två sövningsprommisar om dagen på vardera timmen...tur att mamin ÄLSKAR att vara ute å gå!)
 
En så kallad sneek peek på det nyfyndade utegymmet! Finns flera varianter i stan men det här är det första som inte verkar vara mer en lekpark...
Etiketter: Veckans PLaaaN,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: