Same old...

...frulle (havregrynsgröt med rivet äpple & kanel, knäckemacka med ost, skinka & gurka) men med ett nytt härligt inslag november till ära: TIDNINGEN i brevlådan ånyo! Vi sa upp prenumerationen till förmån för blöjinköp med mera, men näe; det går ju bara inte att vara utan den när man en gång haft den...fast okej, helt ärligt har jag inte saknat den alls förrän den senaste månaden. Det har liksom varit någon annan som tagit sån livsnjutartid. 
 
Och helt ärligt igen så har jag inte haft tid att läsa den än idag heller, hehe. Snyftet goes on, liten Räka vill bara bli buren. Natten har dock varit okej och efter en långpromenad sover han nu sött igen och jag känner mig stärkt. Räkningarna är betalda, naprapattid är bokad, påtår är upphälld! Det är fredag och det är november, det är sköna helgdater inplanerade och fantasier om första joggmilen på länge. Oxfilé och ett glas rött står på matsedeln. 
 
Ljuvligt. Nu tidningen!
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Johanna

Har du appen the Wonder Weeks? Där knappar man in bebbens beräknade födelsedatum och så kan man se olika utvecklingsfaser han/hon går igenom. Man får ta det med en nypa salt men det är ganska intressant att läsa om de olika faserna och det kan ge en fingervisning om vart gnället kommer ifrån. Utveckling är oftast rätt jobbig.. :)

Svar: Ja jag har den, toppenbra! Dock har jag inte märkt nån förändring i lillens humör så som den förutspår (han är i princip alltid rätt gnällig om kvällarna, alltid svårsövd etc...) men jättebra att veta hur de utvecklas och hur man kan hjälpa till att stimulera utvecklingen! Den här gången var det iallafall en stor blåsa i munnen! Stackars!!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://ettlivirorelse.wordpress.com
Skrivet av: Johanna

Ja, jag läste det sen när jag kommit ikapp i min bloglovin-lista. :) Stackars liten, det är inte lätt för dem alla gånger. Jag måste erkänna att det inte alltid stämmer på min son heller men det är som sagt lite kul att läsa om de olika faserna.

,   Bloggadress: http://ettlivirorelse.wordpress.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: