Kärlek, kvalitet och ett stundande "the end"?

Åh vad jag är glad för livet jag får leva nu! Lyckan, tacksamheten... Jag minns hur jag tänkte i somras då jag var långledig (graviditetspenning från 6 juni liksom!), höggravid och extremt välmående i världens mest tänkbart ljuvliga sommarväder; nu har jag det lyckligaste och lättaste tiden i mitt liv. Sovmornar, långa utomhusfrukostar, massa strandhäng, häng med vänner, utflykter, grillmiddagar och ljusa ljumma uppesittarkvällar. Sen kom han...
 
...och livet blev ännu bättre! Må hända sömnen inte är lika bra, alla utflykter lite mer omständiga och egotiden rejält jättestympad, men jösses vilken kärlek! Villkorslös, livslång och större än livet självt. På gränsen till sinnessjukt och läskigt, ja. Som jag älskar dig min vackra pojke!!
 
Idag har vi haft sovmorgon. Det har vi nästan alltid, men idag vaknade lillen inte förrän klockan 0930 och jag hann äta frukost med tidningen och dricka påtåren framför brasan i godan ro innan jag pussade honom vaken och möttes av världens leende som svar. Morgontrött med kvällspigg är han. Uppe till strax efter Paradise Hotel, minnsann och mamin och papin får inte så mycket egentid om kvällarna. Men det gör inget alls!
 
Idag har vi inga större planer än en kaffe med grannen. Eller jo, jag har lite större planer än så för min underkropp faktiskt - ben och rumpa få jobba lite extra!! Värmer upp med en power walk som verkar sövande för min lille kompanjon. There will be träningsvärk! Igår blev det en kylig aftonjogg om en mil och jag kände för första gången på länge att jag är sugen på lite mer kvalitetsriktig fartträning faktiskt. En liten plan smids i mitt huvud.
 
Tror faktiskt att den här bloggen börjar lida mot sitt slut och att det allra sista inlägget få bli den där få-barn-resan?
 
Mysfrullen med en touch av jul. Gröt (havregryn, havrekli, vetegroddar och chia- & linfröblanding) med rivet äpple och loads of kanel samt en nypa pepparkakskrydda i kaffet. Yummie ja.
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Karin

Neeej inte slut, den här bloggen är ju toppen!

Svar: Tack snälla!! Lovar fortsätta på annan adress...;-)
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://karinolofsson.se
Skrivet av: Karin

Svar: Hur menar du då "vänta till det kommer igång själv?". Hur man gör eller tror allmänt i Kina kan jag absolut inte svara på (eller iaf inte annat än att 95% av förlossningarna sker genom kejsarsnitt på de lokala sjukhusen men de går man som tur är inte till;)). Vårt privatsjukhus har väldigt internationella värderingar och prioriterar hela tiden hög säkerhet, INGA risker, många kontroller o.s.v… Och det här är ju mest en säkerhetsfråga för bebben och här vill man alltså sätta igång det redan efter en vecka till tio dagar, trots att allt ser bra ut! Nästan lite stressigt kan jag tycka, samtidigt som jag verkligen vill ha ut honom:) Men angående igångsättningen eller inte vet jag inte vad jag ska tro… har ju vänner som det tagit 30 timmar för, samt vänner som det tagit 3 timmar för - helt utan igångsättning. Om de gjort igångsättning hade de garanterat sagt att "det var så intensivt för mig bara för att jag blev igångsatt", eller tvärsom… Är nog bara att köra?!:)

,   Bloggadress: http://karinolofsson.se
Skrivet av: Karin

Svar: jo klart det är det jag väntar på men nu finns snart inte tid att vänta mer enligt kära De Ru, så får väl se hur det går;) haha hade ju aaldrig kunnat tro att vår lille var en sån segis (han skulle ju komma ut två v tidigt:))
Snitten har flera anledningar. Tex så hinner läkarna inte med alla patienter, männen eller familjerna får inte heller vara med under förlossningen (om de nu insisterar på en vanlig...) och kvinnorna delar rum (haha kul att krysta ikapp!). Så är väl smidigast... Tror inte att de vill ta i och kämpa direkt heller:) kvinnorna här ligger ju sängliggandes typ hela graviditeten och några veckor efteråt... Men på de lite bättre kinesiska sjukhusen görs bara omkring 50% snitt. I Sthlm 22 så inte långt ifrån;)

Svar: Ja jag trodde nog också han skulle komma tidigare! Har aldrig tidigare skådat en sån vild mage ju haha. Ska bli så spännande att se om han är en sprattlig vilde även på utsidan. Jag gissar att han är det!!!Intressant med snitten!! Svårt att fatta att sjukvården kan tycka att det är "bekvämare/lämpligare" att sedera och skära upp nån - så annorlunda det svenska tänket. Intressanta kulturskillnader!! Kan bara tänka mig vad mycket blickar och frågor du fått som varit så aktiv trots allt.
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://Karinolofsson.se
Skrivet av: C

Nej men va trist om du slutar blogga men jag får då passa på att tacka för all inspiration du gett mig ang hur man kommer igång med träningen efter en graviditet! Kommer vara användbart igen när nr 2 kommer i feb. Tyvärr får jag nöja mig med korta promenader tills dess, för kroppen säger ifrån om jag gör ngt mer än så.. Dela gärna länken om du fortsätter på ny adress. Du kan ju vara maratonmamman eller ngt i den stilen! Lycka till framöver :)

Svar: Tack snälla för fina ord! Grattis till en snart kommande tvåa, härligt! Snart är det din tur att svettas igen. Viktigt att lyssna på kroppen!Kommer absolut ordna så att alla som vill fortsätta följa mig kan göra det!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: