En vagnmil i benen och armhävningsutmaning

Relaterat till en väldigt envishet angående varannan-dagspringeriet kombinerat med en viss fotbollsmatch ikväll vilken papin såklart ska se på plats fick jag vackert mäkta med en vangjogg denna gråmulna tisdag. Helt ärligt kändes det mest tungt innan faktiskt och det var väl kanske just för att jag hade visionen om att det skulle bli jäkligt tungt som det faktiskt inte kändes så himla farligt jättejobbigt när jag väl var igång. Faktiskt. Tänkte innan att jag skulle vara himla nöjd om jag fixade svängen på typ 0630 min/km-tempo och on going struntade jag blankt i farten för att sedan efteråt konstatera att det gick alldeles precis sub det önskade tempot! Skönt!! Och så läge "vintern" är så här mild funkar det skitbra att jogga med vår Brio Go (men nästa gång ska jag nog låsa framhjulen, det är lite geggigt här och var vilket kan göra svängbara hjul lite bångstyriga har jag märkt). 
 
 
Jag tänker inte skryta med Räkans sovrutiner eftersom risken då känns överhängande att han ändrar på dem ;-), men jag hann iallafall i lung och ro smälla av lite styrka på vardagsrumsgolvet väl hemma. Benböj och utfall (ja, mångadsfusk igen minnsann!!) och sedan min nya grej: armhävningsutmaning. Jag använder mig av appen "one hundred push ups" och eftersom det var kick off idag behövde jag inte prestera mer än tolv stycken. Hehe. Tänker följa appen så slaviskt det går men ser det hela som en kul grej, hur många armhävningar på raken kan jag komma upp i och hur lång tid kommer det ta? Har gjort det förut och kom inte upp i hundra på raken då, men väl 64 och var fantastiskt nöjd med det (även om brorsan lät meddela att kvaliteten på de sista inte var helt okej, hehe)! Armhävningar är så jäkla bra träning tycker jag; enkelt (inte som i lätt alltså...), involverar många viktiga muskelgrupper och är därmed funktionellt bra!
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: