Hunger!

Todays frulle: fil/keso/vaniljyoghurttallrik size deluxe, med blåbär &  extra granola, thekaka med leverpastej & smörgåsgurka
 
Enligt en av mina preggoappar är Räkan nu inne i en rejälan tjocka-på-sig-fas! 200 gram i veckan ska hen gaina och kanske är det därför min hunger, som är stor vanligtvis, har eskalerat över alla gränser! Så, eftersom jag vill fortsätta röra på mig så mycket det går OCH ha en knubbig, välmående unge så gäller det att äta mer. Och äta BRA, såklart. Jag är faktiskt inte särskilt sugen på sweets och snacks, kroppen vill mer ha vanlig, köttig och kolhydratrik husmanskost. Och mackor med matiga pålägg, så det får det bli till mellis. Faktiskt är det så att jag blir mätt ganska omgående, antagligen för att magsäck och tarmar trängs med annat nowadays, så närings- & energitäta mål sex gånger om dagen är melodin just nu. Frulle - mellis - lunch - mellis - middag- kvällis.
 
Idag är jag ledig och har äntligen fått till åtta timmars sammanhängande sömn. Framåt lunch kommer mor och far från Hälsinglandet för att spendera ett efterlängtat dygn med oss - förutom massa behövlig social samvaro blir det myslunch och gofika och lyxig grillmiddag och hotellbrunch...till exempel. Min själ tillika mina magar myser!
 
Nu blir det skogspromenad!!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Snorkkis

Roligt med helgbesök. Kanske lite födelsedagsfirande också?! Ha en skön helg!

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Åh va mys med föräldrabesök!! Kram

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: