HelgGottigt x 2:

Totalt tomt i hjärnkontoret när det började vankas lördagsmiddag igår men som tur var hittade jag två recept (i mappen jag döpt "recept" i telefonen - himla bra att ha en sån och bara dumpa allt misstänkt smarrigt/nyttigt man surfar på!) som vi testade.
 
Först superenkel och extremt smaskig...
 
 
TortillaPizza:
  • Valfri tortillasort i valfri mängd på plåt.
  • På med tomatsås (vi köpte färdig chili&vitlöksvariant från zeta och den blir det säkert repris på någon gång, mums!).
  • På med parmaskinka & nån stark lyxig salamityp (helt ok för preggon att äta parma om det värms upp eller fryses innan!)
  • På med rödlök.
  • På med riiikligt med mozarella och parmesan.
  • In i ugnen, 225 grader i typ kanske 10-15 min eller nåt? Tills osten smält, helt enkelt.
  • Toppa med rostade pinjenötter, ruccola, basilika, småtomater och majs eller what ever.
  • Ät och njuuuut! 
Kan ju verkligen varieras i det oändliga! Jag visionerar kräftstjärtar & aioli eller chévre/valnöt/honung...yummie!
 
Sen dessert...
 
 
ChokladMousse: (1 portion - hjärtat åt en påse pepparchips istället...)
  • 150 gram silkestofu &
  • 1/2 fryst banan &
  • lite stevia/honung/agavesirap eller annat sött &
  • 1-2 msk kakao...
  • ...mixas till en slät mousse som får stå till sig ett ögonblick i kylen innan den avnjuts så som den är eller kanske med hallon/grädde/vaniljkesella eller nåt.
Healthy, proteinspäckat och supersmarrigt I tell you! Silkestofun hittade jag superbilligt på en sån där affär med massa utländska, suspekta delikatesser som varje normal stad har nowadays, men det lär också finnas bland bluedragongrejerna på välsorterade livsmedelsaffärer. Blir nog en efterrättsrepris i afton...
 
Nu bandyfinal och det är upplagt för fajt i soffan för vår del - en svartvit och en grönvit här hemma!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: