MaratonVäder

 
Sabla tur alltså, att man inte är gjord av socker! Tur också att papsen är en tvättäkta hederlig gubbe-med-keps och gärna lånar ut någon av sina många huvudbonader till sin solskensnaiva dotter och att mamsen gör dito med sin regnjacka som faktisk passar min nuvarande kroppskonstruktion som handen i den berömda. Det blev en välgörande PW-mil i benen idag, hällregn till trots. Lubbade man liksom maraton 2012 så är detta rena paradisvädret, jue. Dock verkar resten av småstaden sockerskapta - det var väldigt ensamma 93 minutrar!
 
Vädret fick mig som sagt var att tänka på maraton och jag inser att jag nog gör bäst i att anmäla mig pronto till 2014 års upplaga så att det liksom är gjort. Om allt går som det ska hoppas jag kunna följa något program för maran på fyra timmar med kick off runt årsskiftet! Det blir inget sikte på någon rekordtid nästa år, men på fyra timmar vill jag helst klara av svängen.
 
Potentiella hot mot strukturerad maratonträning:
Förlossningsskador så som:
  •  Total ickeoparabel sfinkterruptur
  •  Cystocele...
  •  ...proktocele...
  •  ...hysterocele...
  • ... eller ett "cele" av alltihopa.
  • Eller nåt annat. Krossad svanskota kanske? Inte så skönt att springa med kan jag tänka mig.
Alternativt:
  • En trilskande liten Räka som hänger i mina tuttar 24-7
Eller kanske, mest troligt men ändå inte jättejättetroligt:
  • Total lack of motivation
Jo, jag inser ju att det är så det kan bli. Att värderingarna omkullkastas så totalt att man liksom inte fattar vad man hållit på med alls när man lagt ner så mycket tid på att springa långdistans förr om åren och man går hemma i morgonrock med håret på ända, bara pratar bebisspråk och dödar folk med ointressant amnings- och bajsprat hela dagarna. I´ve seen it happen before. Faktiskt.
 
Men jag tror inte att det händer mig. Och om det ändå gör det är det ju inget jag kommer lida av alls (alltså, motivationsbristen menar jag nu, inte förlossningsskadorna...). Men nej, en mara i juni 2014 måste det nog bli på ett eller annat sätt. Good things will happen to positive people.
 
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Snorkkis

Motivationen verkar de flesta inte ha något problem med, så säkert kommer den att finnas där också. De andra skadorna låter dock mindre mysiga... tror jag hoppar över att tänka på dem.

Gillar också dagens regn. Perfekt när man suttit inne på kontor och känns sig som en kamin en dag.

Svar: Nä jag hoppas man kommer komma ihåg hur viktig träningen är för orken & välmåendet även med en mysig bäbis. Angående mindre mysiga komplikationer tänker jag att ju mer medveten om dem jag är desto mindre risk att jag drabbas. Helt ologiskt förstås. Men så är jag ju sjukt sjukhusskadad dessutom, lite på gott men mest på ont.Och JA himlans så varm man är! Sommarregn ftw. KRAM!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Haha, har så svårt att tänka mig dig med håret på ända pratandes blöjinnehåll..... Lovar att ge dig en liiiiten pik om det nu mot all förmodan o logik skulle bli så. Kram!

Svar: Känns skönt att jag har dig honey...
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Linda Modin

Hej! Vad rolig du är Ann! Kan man ens få en ickeoperabel sfinkterruptur? Allt går att fixa vet du!

Svar: Nä, det kan man väl inte va? Det vore himla bra iallafall om det inte var möjligt. Hoppas ni har korta operationsköer på kvinnokliniken annars ;-). Kanske ses vi på förlossningen i augusti? KRAM!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: