LördagsSpinning

Efter ännu en ljuvlig sovmorgon tillsammans med hjärtat följt av frukost i morgonsolen gränslade jag i förmiddags spinningcykeln igen och halleluja så skönt det är att få svettas sådär riktigt ordentligt!! Har mest spanat efter 30-minuterspassen i schemat då jag gärna vill ha ork att köra styrka efteråt, men den här veckan föll det sig som så att om det skulle bli nåt cykeltrampande så fick det helt enkelt bli en timme. Och det gick faktiskt finfint! Låg mellan 140-150 spm i puls vilket torde vara typ 70-75 % av min max och kände mig riktigt stark nästan in i kaklet. Det var lite där på slutet (då jag förutom enorm kissnödighet började drabbas av en smärre banancraving...) som pulsen skenade något. Det känns fortfarande helt stabilt att stå och trampa, men när det var meningen att man skulle stå och trampa sådär tokfort nöjde jag mig faktiskt sittandes. 
 
Banancravingen hade jag förresten stillat redan innan jag klev ut från spinningsalen och därmed orkade jag med lite styrka också - en halvtimme core & ben i form av...
 
  • höftlyft 
  • push ups
  • sidoplanka
  • hälsande hunden
  • benspark 
  • benböj
 
Nu blir det vila resten av dagen. Räkans rum är nytapetserat och jag filar lite vidare på inredning, funderar på att skruva ihop sängen och sy ett flaggspel innan dagen rundas av med en date med sis. Jag släpper verkligen lös mitt boa-begär nu! Sköna lördag!!
 
Vilar!
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  
Skrivet av: Debbsan

Wow säger jag bara! Så starkt o bra av dig!! Synd att jag inte kände dig när jag var preggo. Då hade jag inspirerats till stordåd! Kram!!

Svar: Hahaha gulle, det vete katten. Det blir inte många knop resten av dagen efter en dylik tömning ;-). Men några vimplar har jag presterat av stuvorna vi fyndade! Jag slår dig en pling i morgon...sov sött och ostört nu!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: