Ledighetsfunderar...

God morgon soliga måndag, med gofrukost & tidningen & ett par kaffekoppar, härlig PW i skogen, matlådefix, planerande av veckans energiintag, dates & övriga aktiveteter...och avslutningsvis en afton på sjukan. En av de absolut sista på myyycket länge och jag ska, trots att det är måndag och därmed troligtvis katastrofläge på jobbet, njuuuuta.
 
Faktiskt känner jag mig lite småkluven inför den här långa, lediga, (typ) ensamma sommaren som stundar. Å ena sidan kan jag inte vänta på att få rensa ur mitt fack och gå hem på obestämd framtid för jag orkar inte med de tidiga mornarna eller sena kvällarna, all stress och den fysiska påfrestning längre, å andra sidan är jag jätterädd för vad känslan av att vara icke-produktiv, smått fattig och ha allt för mycket tid att lägga på...ja typ ingenting, kommer göra med mig. Jag har en lista på grejer jag skjutit upp till den här preggopenningstiden, men seriöst; att rensa badkarsavloppet tar typ 15 minuter inklusive uppletande av lämplig skruvmejsel, att göra samma sak med handfatet tar trots allt "bara" det dubbla (det är att sätta ihop skiten igen som är lite krångligare här...) och att gallra garderoben tar väl högst två timmar, exklusive tippen-/myrornas-besök. En förmiddag på de stora sakerna...59,5 ytterligare dagar to go. Och eventuellt två extraveckor. Det är inte säkert att jag är den gladaste skiten i stan framåt juli.
 
Nåt jag iallafall ska återuppta är gymbesök!! Två visit i veckan får det bli och jag återkommer om upplägget. Såklart.
 
Andra grymma förslag på hur man håller humöret på topp och får grejer uträttade trots en svällande, hormonstinn och redan överdrivet varm kropp, ensamma långa lediga dagar i (eventuell...) högsommarvärme? Vad ska jag göra?? Böcker, filmer, utflykter, maträtter, köp, fix?
 
Många långa prommenader hoppas jag på iallafall...bland annat i denna skog
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

Hänga med mig såklart!! Så mycket du bara vill o orkar! Kram!!!

Svar: Hahaha. Du kommer bli SÅ trött på mig i sommar...bamsekram!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Kjell

Hej!

Var Ni o kollade maran? Det var ju helt tjockt vid Centralen o omöjligt att se alla.

Svar: Hej! Ja vid centralen var det komplett värdelöst att stå, vi gick till norrmalmstorg och såg superbra!! Såg såväl dig som Isabella Andersson, men vi stod liksom på fel sida och du tog ju verkligen genaste vägen där i kurvan så du hörde inte oss! JÄKLIGT bra jobbat iallafall - hoppas du är jättenöjd! Så glad att du är på banan igen.
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Snorkkis

Skönt med ledighet. Skulle inte ha orkat med ett fysiskt jobb nu. Ibland har stillasittandet faktiskt sina fördelar.

Tycker också det känns tudelat med ledigheten innan det beräknade datumet. För mig kommer det att vara 3 v. semester innan. Men man vet ju inte när det sen blir; tänk om man ändå inte hinner med de saker man tänkt ta sig för, eller what if den lilla vill komma ut först två veckor senare. Problem för kontrollmänniskor - gissar att det är del av uppfostringen för att bli förälder :)

Svar: Jaaa, det ska bli oerhört skönt och efter denna måndagkväll fattar jag nödvändigheten så att säga, hehe. Men alltså den där kontrollgrejen - kan vi gå någon kurs för att liksom släppa den lite tror du? Jag har ruggiga problem med att ta allt "som det kommer", särskilt det där med förlossning tycker jag känns himla skumt att inte kunna planera in i minsta detalj så här på förhand. Hehe. Men ja, kanske är det den här resan som är själva kursen eller uppfostringen då...
Kram på dig!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Lollo

Kom gärna på bebismys i Strängnäs!!
Annars så försök att njuta av ledigheten och samla kraft, det kommer behövas! 😉
Kram på dig

Svar: JAAAAA! Me komma pronto! Åh vad jag längtas efter att få se lillen och dig och höra ALLT! Bamsekram!!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Kjell

Jag är mycket nöjd!

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: