Fika & glass i stora lass...

 
Eftersom jag relateart till illamående inte äter så mastiga portioner nu för tiden passar jag på att unna mig fika i någon form varje dag som energikompensation, hehe. Idag invigdes glassmaskinen jag fick i födelsedagspresent av svärisarna med en härligt, krämig gammeldags vaniljglass enligt detta recept. Mums alltså! Riktigt lyxigt mellis i underbar eftermiddagssol tillsammans med ett gäng svenska jordgubbar och citronmeliss från landet. Nästa gång ska jag pimpa den med lite nötter och kanske en swirl kolasås eller lite hackad mörk choklad? Vi har fått span på en frysbox nu som jag ser fram emot att baxa in i varmförådet och fylla med diverse fika, fina köttbitar och home made glass!
 
Kan förresten passa på att rekommendera några andra suveräna fikarecept jag har smakat på de senaste dagarna också! En himla söt och somrig jordgubb- & rabarberpaj med knäckigt täcke och den där sockerkakan med vaniljfyllingstwist jag tjatade om härom dagen. Provat vettja! Och rekommendera mig gärna olika fika/glassrecept. Särskilt yoghurtglass är jag intresserad av, chokladyolliboxen är s u v e r ä n men inte helt kompatibel med min nya ekonomi om jag vill äta den varje dag direkt...
 
Myyycket bra uppfinning med minst lika bra ingredienser!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Debbsan

Vilka härliga bilder!! Och den där glassen måste jag bjudas på snarast känner jag! Yollibox ska oxå provas. Fikatips kan du få precis hur mycket som helst här men det visste du ju redan;) stor kram!!

Svar: Ja du är min fikatipsare numero uno, no doubt...Ska trolla ihop nån magisk glass att bjussa dig på snart!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: