Den mentala förberedelsen...

 
Wennstams senaste slank visst med - helt klart läsvärd! Så har jag såklart ett par preggoträningsböcker också som jag bläddrar i ibland. Gällande övningarna i Dolphans bok och Kama Sutra får man vara lite...selektiv.
 
Regnigt och grått ute idag. Perfekt för såväl gym, bakning & fikning med vänner och...en jädra massa bokläsning. 
 
Ja alltså, jag tänkte läsa på lite inför det här med att föda barn och vips fick jag låna ett gäng böcker i ämnet av några darlingar med erfarenhet. En av alla bra grejer med att få barn "sent" är just det - man får eller får låna m a s s o r! Massa snygga/komfortabla preggokläder (har inte köpt nånting själv faktiskt - sjukt nöjd med det!), kläder till Räkan (har nog redan typ alla (okej - överdrift...det finns utrymme för presenter därifrån!) klassiker från PoP...i typ alla sizes oxå, HAHA), tips och historier (både önskade och mindre önskade...) och så då alltså; böcker. Och en avslappningsskiva också minnsann.
 
Förutom ovan visade har jag bläddrat igenom från a till bebis och grundligt läst uppdrag mammaPå nattduksbordet i detta nu ligger att föda av Gudrun Abascal. Kanske borde jag återkomma med lite närmare lekmansrecentioner av titlarna?
 
Måste man då promt läsa fem-sex böcker om barnafödande för att känna sig preparerad? Nä, såklart inte. Men nu blev det bara som så att jag fick låna alla de här (och ingen som känner mig är väl särskilt förvånad över att jag avser plöja dem heller, kontrollmänniskan går all in igen, liksom...).
 
Jag ser faktiskt GALET mycket fram emot förlossningen! Förutom att det ska bli så overkligt jäkla skitkul att äntligen få träffa den där filuren som bott i mig i vad som nästan känns som en evighet så ser jag det som den maffigaste utmaningen och häftigaste fysiska prestationen som tänkas kan! Och inför tuffa fysiska utmaningar gäller det ju att vara förberedd?! Jag fortsätter förkovra mig så länge (btw - tipsa gärna om förlossningsberättelser!!), så får det liksom gå som det går och bli som det blir sen. Och bli när det blir...för det kommer bli, även fast det känns som en dröm nästan! Knäppt. Innan sommaren är över har vi en liten bäbis.
 
Jag glömmer bort det typ 20 gånger varje dag tror jag och kommer såklart på det lika ofta. Och blir sådär vansinnigt jättelycklig varje gång. Det är en lyx att vara smått förvirrad.
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Snorkkis

Bra med lästips - tack! Har bara läst en bok, en av Abascal, som var väldigt bra. Nästa vecka när semestern börjar ska jag kanske lägga vantarna på någon till.

Svar: Hon verkar grymt bra den där Abascal. Skulle alldeles vilja slå henne en pling och kolla om hon kan komma när det blir dags för mig, skulle kännas jäkligt tryggt...
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Andréa

Du får gärna komma förbi och låna några böcker av mig om du vill Snorkkis! Har flera av de där :)

Jag läste en massa inför förra förlossningen och visst känns det bra för en kontrollmänniska att ha koll. Men sen blev det inte så mycket kontroll ändå :) Men ok tillslut. Läser nog några av böckerna igen när det börjar närma sig. Det var det där med kontroll :)

Svar: Näe...jag har ju hört det, hehe. Men nu har man iallafall koll på många olika tänkbara senarier ;-). Tror för egen del fortfarande att det slutar med kniven - men vi får se!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://lopningolivet.blogspot.ccom
Skrivet av: Debbsan

Blir så glad när jag läser detta! Tror stenhårt på mentalförberedelse o praktiska övningar i andningsteknik. Kom ihåg att du får fråga mig om vad du vill! Inga frågor är för dumma! Ser framemot morgondagen! Kram

Svar: Andningsdate snarast!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Johanna

Åh, förlossningen var sjukt häftig! Jag fick mitt första barn i oktober förra året och jag har en rakt igenom positiv upplevelse av att föda barn. Sjukt häftigt som sagt. :-)

Svar: Gud så roligt att höra! Hoppas på något liknande... Bra jobbat :-D
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://ettlivirorelse.wordpress.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: