Äventyret

Efter ett par dagars frånvaro på grund av smockat schema vaknar jag idag med insiktetn om att jag de facto är l e d i g (eller ja, vissa säger att det är nu jobbet börjar...eller ja, framåt augusti nån gång iallafall. Vi får väl se...) ända fram till hösten 2014. Eller nä - det är faktiskt helt ofattbart. Skyndade mig ut från sjukan igår då kvällsskiftet anlände, det är tusan jobbigt att säga adjöken när man ska göra sorti för så pass lång tid. Det kommer bli en jäkligt tuff och slitsam sommar för de som är kvar dessutom vilket nästan genererar lite skämskänslor i mig. Men jag kommer tillbaka!! Ska bara vara ledig TVÅ somrar först. Och en vinter. Med mera...
 
Det känns som att jag står inför mitt livs äventyr trots att jag liksom inte ska någonstans! Jag behöver inte göra nåt - ändå kommer hela livet omkullkastas, alla rutiner krossas och alla tidigare värderingar ställas på ända. Det är så himla spännande! En galen känsla jag fullkomligt älskar! Det pirrar (och ja, sparkar ganska så hårt...) i magen vid tanken och jag längtar nåt vansinnigt och vill bara tycka på fast forward så det blir augusti och jag får se och känna, lukta och klämma på den där lilla vilden som stör nattsömnen allt mer...samtidigt som jag vill stoppa tiden för att allt liksom bara är så jäkla skitbra just precis nu.
 
Nu kan jag förresten inte sitta här slöa till av all gofrukost och den värmande morgonsolen. På med pjuxen och ut på PW!! I eftermiddag ska jag fira min nya lediga, svällande livsstil med att tjacka prylar (= shoppa!) med sis. Kan hända det blir nåt till Räkan minnsann!! Förresten har jag todos i kalendern varje dag fram till den 17/6 nu vilket känns som en bra start. Att rensa avlopp och gallra garderober står dock inte med. Hehe.
 
Todays lyxo: vaniljyoghurt med några skivade jordgubbar överblivna från gårdagens rabarberjordgubbspaj toppat med cintronmeliss från kökslandet. Leverpastejmacka & kaffe med påtår. Och ett fikonträd skymtar i bakgrunden!! Tack svärisarna, love you!
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Karin

Härligt med pirrande känslor! Bästa bästa känslan ju ;) Smittar av sig när man läser din text!

Svar: :-D
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://kingemarson.wordpress.com
Skrivet av: Dagmar

Love you to Kramar

Svar: <3
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: