PreggoDetox

Kiwi & jordgubbe - smaksensation! Att addera banan, riva över en kaka vitchoklad, gratinera i ugnen och severa med en rejälan skopa vaniljprickig glass avvaktar jag dock med... Och ja, kaffe funkar fint i min detox ;-).
 
Mmm, dagarna på ön var smått unhealthy på lite olika vis. Typ chips-, bea-, fika- och godisviset, ni vet. Dessutom känner man sig inte freshast i stan precis efter några dygn där, trots att helt grym utomhusdusch med (skåll)hett sjövatten finnes. Alltså - jag älskar älskar ä l s k a r att vara där, men det är gött att komma hem också och liksom fresha upp sig lite. Nu kör jag vad man med glimten i ögat skulle kunna kalla en gravidkompatibel detox ett par dagar vilken inte alls på nåt sätt går ut på att plåga i sig äckliga sjögräsdrinkar och leva på typ 500 kcal/dag. Lite så här bara:
 
  • Hett bad med smått smärtsam helkroppsskrubb, rakning (börjar bli lurigt vid bikinilinjen med omnejd...funderar på nåt brasilianskt vaxigt faktiskt för att undvika ofrivillig omskärelse), hårinpackning, ansiktsmask och insmörjning med den dyraste burken i skåpet.
  • Mycket färg på tallriken! Frukt & grönsaker till allt, gärna säsongens såklart.
  • Inga transfetter (chipsdetox - myyycket nödvändigt)!
  • Lagom med salt (det är typ 30 grader ute dock - lite behövs!)
  • Inget godis.
  • Bara hembakat fika.
  • Mycket yoghurtglass ;-)!
  • Vatten i mängder. Kolsyrat funkar bra.
  • PW och lätt styrka varje dag.
  • Mycket skön sömn och vila vid behov.
Ingen form av späkning eller självplågeri på nåt vis alltså - bara lite återerövring av hälsosam mat och en smidig (i den mån det går i vecka 36 alltså..) och utvilad kropp. Skönt!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Malin

Du verkar må toppen bra, roligt att läsa om någon som är så nöjd med sin graviditet (får mig nästa att börja längta efter barn;). Jag tycker många andra klagar o längtar till det är över, (ex olika folk på min facebook/insta), istället för att se det som en "förmån/privilegie" att kunna få barn.

Hur gör du din youghurt glass? :)

Svar: Haha, jaa jag verkar ha haft en otrolig tur!! Känner mig liksom fortfarande rätt fräsch, men det handlar ju om successiv tillvänjning förstås. Hade jag gått från mitt "normala tillstånd" till vecka 36 direkt hade jag väl kollapsat?? Kanske handlar det lite om att jag är så överjäkla supertacksam över att äntligen vara gravid, i kombination med en rätt så slitstark, icke-lat kropp och en skalle som är ganska orädd, men man ska ju komma ihåg också att jag 1. har full gravidpenning from vecka 32 och därmed inte nåt jobb att sköta, & 2. inte redan har en eller flera ungar att ta hand om. Jag kan liksom träna varje dag och ändå vila massvis! Oerhört lyxigt.

Faktiskt har jag inte gjort yoghurtglass ännu (istället har det blivit en och annan yollibox..) men jag har ett gäng idéer!! Glassmaskinen ligger i frysen i detta nu och väntar bara på att det ska bli lite mer inomhusväder. Återkommer i frågan!!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: