(just another) JagDag!

Med killen på grabbiga äventyr i storstan och ingen girlfriend att roa mig med så tar jag helt enkelt bara hand om mig själv den här helgen. Himla skönt det med ju, faktiskt! Det ständigt återkommande rådet "passa på att SOOOOVA!!!!" från alla småbarnsföräldrar till alla preggos rimmar ju rätt så bra med just det - att ta väl vara på den så kallade "egentiden". Den lär ju bli rätt så stympad inom kort om jag fattat det hela rätt. Och även om man absolut inte kan lägga den här tidens "onödiga" sömntimmar på något konto för framtida bruk, och även om brunfärgen jag pimpar mig själv med nu kommer rinna av innan jag ligger naken och kvidande i ett sterilt sjukhusrum och manikyren har falnat redan i morgon och mitt tafflande trädgårdsfix antagligen inte kommer att rädda någon växt i realiteten så kan jag se tillbaka på den här ljuvliga tiden och kanske åtminstone glädjas över att jag verkligen var snäll mot mig själv v a r j e dag där på slutet, innan Räkan kom och tog över chefsskapet här hemma.
 
Idag har jag sovit lääänge (snoozar till 9 varje dag nu - grymt för att vara mig!), ätit en smarrig filtallrik toppad med jordgubbar, kiwi och nektarin...
 
...tagit en riktigt svettig, energigivande milslång PW i skogen med stavarna i högsta hugg,
 
packat kylväskan med ost- & skinksallad (har ett väldigt sug efter liksom "back to basic" nowadays), bubbelvatten och vindruvor och åkt till plajjan och solat, solat, s o l a t och badat, badat, b a d a t (har badat 12 ggr inrikes i år, personligt vuxenrekord!!) och lyssnat på Jonas Gardells sommarprat (LÄTT bäst hittills, förmodligen oslagbart!),
 
...ätit en smoothie på frusen banan, några dito jordgubbar, massa mjölk och en skopa jordgubbsproteinpulver (nope - I don´t need prottepulver nowadays egentligen, men kesellan var slut och nåt vill jag proteinpimpa med!) som faktiskt smakade som den ljuvligaste jordgubbsmjukglass, 
 
haft hemmaSPA med nagelfix och eftermiddagschillat inne i vårt svala tegelhus. Planerna för kvällen är en sallad i soffan (med pastrami och fetaost och ananas tror jag) framför fotbollen, lite yoghurtglass och sen bums i säng.
 
Kanske en minnesvärd dag att hämta kraft ur någon relativt nära förestående vaknatt?
 
I can no longer se my feet
Etiketter: Allmänt,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: