GrillTreats!

Sommartiden är grilltider och här brinner kolen säkert sex dagar i veckan. Jag älskar grillade köttbitar (helst entrecote, oxfilé & co...hängmörade och rare-grillade!) vilket kanske förklarar att jag har ett Hb på drygt 130 g/L trots att jag är höggravid och noncharlerar järntabletterna helt sedan en lång tid tillbaka? Persilja och spenat kan faktiskt slänga sig i väggen - det är hemjärn man ska få i sig brudar!! Dock ska jag väl knappast rekommendera preggon att äta köttet rare, så det gör jag alltså inte. 
 
Anyways. Lite smask vi ätit senaste dagarna:
 
Tzatziki (grekisk yoghurt - urvattnad riven gurka - vitlöksklyfta - finfin rapsolja - citronsaft - mynta & kalamataoliver & svartpeppar on top!), Farish kebab (nötfärs - koriander - mynta - persilja - lök - vitlök - spiskummin - sambal oelek - nåt ägg för att binda ihop. Mums!) Tabouleh (persilja en masse - tomat - lök - lite bulgur - mycket citronsaft & olivolja) med cabanossy (på spett - zuccini - tomat - rödlök - marinerade champinjoner - majskolv).
 
Och det där oidentifierbara längst ner till höger då? Jo, som motpol till allt hett grillat har jag börjat få snurr på min glassmaskin också och igår var det premiär för yoghurtglass! Vispade upp en del mellangrädde med lite sött först och blandade därpå ner typ kanske tre delar grekisk yoghurt, körde massan i makapären till lagom konsistens och tillsatte lite hackad mörk choklad mot slutet. Blev himlans gott och jösses så enkelt och TÄNK så varierbart!! Kommer testa nåt nytt senast i morgon faktiskt.
 
Förresten sitter jag i detta nu i kvällssolen på uteplatsen med en drink (schweppes lemon, mynta, lime & jäkligt mycket is!) och väntar på att få en tallrik grillade greens jämte en rejäl biff serverad. Till detta en skopa guacamole. Ingen glass till dessert - den tog jag som mellis på den ljumma kvällsprommisen runt stan som vi tog här precis nyss. Fy tusan vilka härliga semestertider!!
Etiketter: Kosttips & Recept,

  
Skrivet av: Debbsan

Jag dööör va gott det ser ut!! Kul att glassen blev lyckad! Stor kram

Svar: Den ska du få smaka snart!! KRAM!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

,   Bloggadress: http://www.hittarecept.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: