Formtoppning!!

Fortfarande vecka 38 (37 + 5) och jag smyger igång måndagen med dryga timmens prommis (obs! ej PW!) runt en solig stad. Harry Hole åter i öronen - love him!
 
Med (mycket) mer eller (mycket) mindre två veckor till due date inleder jag nu operation formtoppning! Alltså - det här med barnafödsel liknas ju ibland hjälpligt med just min favvodistans maraton (eller som tre maror följt av direkt höjdhoppningstävling väl inne på station = misson impossible!) och även om jag nog törs påstå att många färre är i skick att springa en mara kontra hur många som faktiskt presterar en förlossning (typ hälften av jordens befolkning, that is!) så tror jag nog att det här med förlossning är snäppet mäktigare, coolare, tuffare och...ja, värre än just 42 195 meter skuttande framåt. Faktiskt.
 
How ever. Trots att det är totalt jäkla omöjligt att veta 1. När det blir och 2. Hur det blir så tänkte jag göra vad jag kan för att vara i så bra form (skick?) som möjligt när det väl beger sig. För det kommer bege sig i n o m en månad - hur jäkla fantastiskt ofattbart omöjligt underbart jäklaskitkonstigt det än må kännas!!
 
Planen:
Inget mer...
  • ...nattsudd! Kom inte i säng före kl tre varken fredag eller lördag relaterat till häng med kompisar och har helt ärligt fått lida rätt ordenligt av det såväl lördag dag som söndag. Värt då, men inte längre.
  • ...inplanering av "måsten" i kalendern! Kan hända garderoben förblir kaos och några av kökslådorna är skitiga nåt tag (år?) till. I värsta fall får jobbet köpefika på torsdag...men det tror jag inte.
  • ...gym! Faktiskt. Tänkte på det när jag nöjt träningsvärk efter senaste passet - fasen så dumt om jag har ont och är trött i halva kroppen relaterat till banal träningsvärk när jag väl ska föda Räka! Sjukt onödigt liksom.
  • ...spinning! Och det kommer jag nog sakna. Men det tar också på krafterna ju, nu mer än någonsin tidigare. Känns onödigt att toppa ett spinpass med en två dygn lång förlossning och toppa det med ett akut kejsarsnitt (jodå - bäst att räkna med det värsta...).
  • ...milslånga PWs i skogen med stavarna! Nix, från och med dags dato blir det max åtta kilometer och i skönt tempo. 
Dock ska jag...
  • ...röra på mig varje dag! Helst nån prommis varje dag alltså, om så bara ett par kilometer vissa dagar. Det värsta jag kan göra är sitta stilla nu. Och ligga i soffan för länge. Det gäller att liksom alternera ställningarna.
  • ...äta bra! Som vanligt, alltså. Fast jag kanske borde dra ner på chipskonsumtionen - känns som att jag drar på mig tillräckligt med vatten ändå, utan det där saltet.
  • ...träna avslappning! Men absolut inte varje dag, det är en lika omöjlig vision som att jag skulle kniiiipa varje dag, haha.
  • ...träna rörlighet! Stretcha, typ, mest för ryggens skull då det är den som stelnar mest. Behöver inte anstränga mig nämnvärt för att få till en stretch dock, räcker med att jag vrider eller vickar lite på huvudet så drar det både här och där på baksidan, hehe.
Nu sitter jag förresten på däcket och inväntar efterlängtat kompisbesök från norromdalälven! Mysigt det ska bli!
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Debbsan

Du är klok som en bok du! Och tänk att du är min vän! Lyckliga jag❤

Svar: Äääääh - det är ju du som är den smarta i vårat gäng! Den "fitaste", klokaste och...ja mest cyniska ;-). Love you!!!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Debbsan

Men tack för de fina orden! Love u right back!

,
Skrivet av: Sofie

Den 17/7 föddes min lilla tjej i vecka 31, 1.8 kg och 42 cm lång men oj vilken häftig förlossning trots allt. Det är min största bedrift i livet. Något så fantastiskt har jag aldrig varit med om. Att få känna sin kropp jobba på det sättet var övermäktigt, vilken inre kraft vi kvinnor besitter!!! Helt otroligt:) Lycka till med din förlossning och du gör alldeles rätt i att ta det lite lugnt mot slutet man vinner så mycket på det under och efter förlossningen.

Svar: Stort grattis till lillan!! Blir otroligt taggad av sånna här kommentarer - är SÅ glad att jag också ska få prova det här med barnafödande!! Hoppas ni mår bra hela familjen och framför allt lilltjejen såklart! Tänk hur det kan bli - så tidigt. Det kan verkligen hända när som helst och hur som helst!
Kram på dig, och tack!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Helena

Det är helt otroligt vad fort tiden har gått! Jag tycker nyss att du blev gravid...galet!

Svar: Hahaha, ja de säger det ;-)...fast jag tycker det har gått rätt så fort jag med, iaf på slutet! Kram
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.healthbyhelena.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: