Todays WorkOut

 
5 sköna joggkilometer på bandet följt av rygg & axlar nere i gymmet! Heja heja!! Och än är biccen större än maggen ;-)...
 
I dagarna är vi 15 fulla veckor och jag tränar ungefär som på pre-preggotiden ännu, är ju faktiskt fortfarande i första trimestern. I och för sig så kutar jag ju inte nästan nåt längre om man jämför med tidigare (då snittade jag nog 50 km/veckan iallafall...) vilket alltså beror på en obehagskänsla i nedre delen av magen, men nu har den lindrats betydligt och att lufsa på löpbandet är nemas problemas och, springaddict som jag ju faktiskt är, är jag bara SÅÅ överjordiskt skitlycklig över att kunna springa upp pulsen och känna svetten rinna nedför ryggen!! Längre löppass samt pass utomhus känner jag mig dock inte redo för än men det är inget jag har uteslutit ur mina nära stående träningsdrömmar, vi får se hur det hela utvecklar sig helt enkelt.
 
Styrkemässigt är det sig likt kan man säga, jag köra samma övningar (idag såhär!) och nästan samma tyngder. Skillnaden är ändå stor i tänket och ambitionerna - jag är inte alls ute efter att höja några vikter utan är helt och fullt på det klara över att sänka tyngderna allt eftersom kroppen efterfrågar det och istället kanske höja antalet repititioner.
 
Jag känner mig fortfarande hyfsat muskelstark men gällande flåset är det stor skillnad. Även fast jag inte gått upp nästan nåt i vikt blir jag flåsig och varm betydligt fortare och springtempot är lägre. På spinningen kör jag med pulsklocka för att se till att jag inte drar iväg, mer om det en annan gång.
Etiketter: Gravidträningstips,

  
Skrivet av: D

Nice bic!! Härligt att du kan springa! Kraam

Svar: Jaaa superhärligt!! Men inte jämte dig än, du är nya gasellen baby!
Pregg&Fit

,
Skrivet av: Rebecca

Så duktig du är ^^

Svar: Äh - jag älskart ju! Ibland skulle jag vara duktigare om jag vilade, hehe :)
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://rebeckhaam.blogg.se
Skrivet av: Stor-Sofie

En kompis till mig tränade hela graviditeten, vältränad sen innan, 2 dagar efter förlossningen vägde hon 2 kg mindre än innan hon blev gravid. Fortsätter du så här så ;)
Jag jobbade mest och fick gräslig foglossning på slutet så min största träning var att krypa från soffan till kylskåpet typ hehe

Svar: Åh, jag bara hoppas att man får lyckan och turen att fortsätta må så här oförskämt bra!!! Njuter verkligen än så länge - men man vet aldrig vart den där foglossningen lurar... Stackare, egenföretagare och allt liksom. Lätt hänt att ta till kylskåpet då! Stor kram!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: