I bubblan (men med come back-planer...)

Räkan är helt klart m y c k e t intresserad av löpning som ni ser! När han hänger med farsan och "ser på" fotboll så sover han mest. Jag förstår honom ;-)
 
Här rullar dagarna på och även om den ena dagen är den andra väldigt lik så stavas förstås den nya rutinen Inga Rutiner. Vi myser och har det gott, sover lite när som helst när tillfälle ges (men inatt har nog rookie-maman sovit säkert sju timmar totalt iallafall - tjoho!), äter det som dyker upp och försöker komma ut genom dörren en liten sväng varje dag. Men ibland tar det faktiskt heeela dagen att komma ut, haha! Men är man blott elva dagar är det inte så lätt alla gånger...
 
Jag hade tänkt ge oss de här två första veckorna till att bara landa, läka och tokmysa innan jag försöker återfå viss koll och kontroll på andra saker, så som fysisk aktivitet och kost till exempel. Som sagt var så äter vi det som dyker upp just nu och trots att det kan betyda en hel del thekakor med mycket bregott och mycket ost blandat med en hel massa gofika så är jag osäker på om jag får i mig den energi jag behöver. Jag ska ju föda den lille också, och vill som sagt var inte att den lilla muskelmassa jag fått behålla under graviditeten ska rinna ut genom tuttarna. Och hur rådande kosthållning ligger till näringsmässigt vågar jag inte ens tänka på... Vidare skulle det ju vara skönt om man kom igång lite med att promenera längre än runt kvarteret, och så vill jag såklart påbörja återuppbyggandet av corestyrkan och skaffa mig ett bra fundament att bygga min maratonvänliga springkropp på! 
 
Räkan fyller två veckor på lördag, men startar om gör man ju som bekant bäst på måndagar. Så får det bli, då ska vi lååångsamt ut ur den här bubblan. Det blir en jättesnäll supermjuk liten nystart då och jag återkommer med lite fler detaljer...
 
(Förresten så håller jag på att skriva en förlossningsberättelse men den blir nog sjuuukt lång och kommer nog publiceras i minst ett par omgångar. Och igår bölade jag så mycket (av lycka alltså) att jag inte såg skärmen tillslut - och då hade jag inte ens kommit till delen på sjukhuset ännu.... Och förresten igen, idag kommer BVC hit och väger Räkan och det är det ska bli så sjuuukt spännande! Det mest exciting den här veckan förmodligen! Låga pretentioner? Ja, kanske, men så är det är i bebisbubblan och det är underbart!!)
Etiketter: Min come back, Räkan,

  
Skrivet av: Andréa

Jag ser fram emot förlissningabeeättelse!! Ju längre ju bättre :) Min egen orkar jag dock inte ens tänka på än, men den KAN inte bli värre än förra... Har jag tänkt. Vi får se...

,   Bloggadress: http://www.lopningolivet.se
Skrivet av: Andréa

Hehe, förlossningsberättelse låter bättre :)

,   Bloggadress: http://www.lopningolivet.se
Skrivet av: Sara

Tack för senast, det var verkligen så mysigt!!
Förmodar att K fick med beröm godkänt av BVC-folket!?
Kram

,
Skrivet av: Debbsan

Vilken tur du har! F & jag bakar precis Ernstiga tekakor som ska inmundigas tillsammans med dig i em! Pöss så länge!

,
Skrivet av: Helena

Vad härligt att höra att ni lever och har det fint därhemma. NJUT av tiden tillsammans och skynda väääldigt långsamt när det är dags att komma igång igen. Det är sekundärt nu. <3

,   Bloggadress: http://www.healthbyhelena.com



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: