Veckans träning?

Pre preggostatus gjorde jag alltid en skriftlig preliminär veckoträningsplanering. Jag kallade den preliminär för att inte verka så hård mot mig själv utan lite mer spontan sådär, men i själva verket höll jag mig till planen nio gånger av tio 99 gånger av 100. Hehe. Hur som helst, det är ett av mina bästa tips för att få igång träningskontinuiteten, säkerställa variation liksom nödvändig vila och bara att  se till att träningen tamejtusan blir av, regniga, blåsiga, blytunga dagar till trots.
 
Faktiskt så gör jag en preliminär veckoträniningsplanering nu för tiden också - och nu kan jag verkligen gå i god för att den är just p r e l i m i n ä r! Jag är glad för varje ny vecka jag kan träna men tar liksom dagen som den kommer. Om jag haft dagskiftet på jobbet är jag ofta så trött på eftermiddagen (och less på folk...) att jag tar en PW istället för att besöka gymmet (där det är alldeles för mycket folk på eftermiddag/kvällning ju...) och det händer, om än jäkligt sällan än så länge, att jag är för trött för en prommis ibland också och bara lägger mig på sofflocket. Alltså, jag var ju inte nåt trött där i början, men nu slår dimman och yrseln till med full kraft ibland efter lunch och det finns inte på kartan att jag skulle pressa mig till fysisk ansträninging då i dagsläget, så som jag säkert hade gjort förut. Förut hade det ju oftast ganska god effekt och jag blev pigg och glad igen - men med räkan i magen skulle jag nog bara braka ihop.
 
Hur som helst, jag brukar inte skriva ner den superpreliminära träningsplaneringen nowadays men gör det ändå nu för skoj. Så här skulle det kunna se ut vecka 15 tillika preggovecka 23-24:
 
Måndag: Hade ju tänkt mig en liten springtur men vaknade fortsatt bakis (test: ta av ringarna från fingret! Funkar det inte är kroppen inte i springmode, i mitt habitualttillstånd rasar ringarna i princip av. Och i morse var ringfingret fortsatt likt en prinskorv, således) så jag bytte till en PowerWalk istället. Förut var det PWFF som gällde (power walk före frukost) men nu frukosterar jag innan. Blir klen och allmänt folkilsk efter fem kilomteter annars.
Tisdag: Gymbesök med löpbandsspring och styrka fokus axlar, biceps & bröst.
Onsdag: Har dagskiftet och är antagligen trött på eftermiddagen. Troligen en PW, eventuellt totalvila och i allra bästa fall en jogg.
Torsdag: Gymbesök med löbandsspring och styrka fokus ben & triceps.
Fredag: Samma som onsdag.
Lördag & Söndag: Utomhusspring ena dagen och gymbesök med styrka fokus core & rygg andra dagen.
 
Planering & frukosering - två av mina bästa förmågor ;-). Idag effektknäcke med majonäs, ägg & persilja (i brist på dill, ja) och hälsingelingon med keso-kesella och en halv skivad banan. Och två koppar java!
Etiketter: Veckans PLaaaN,

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: