Räkans åk

Det här med vilken barnvagn man ska välja är ju trixigare än miljonfrågan på postmiljonären, typ. Ska man ha en duo eller kombi, tre eller fyra hjul och ska dessa vara luftpumpade eller inte? Vilken färg ska det vara, vilken typ av chassi och hur mycket peningar avser vi lägga och så vidare och så vidare i ungefär all oändlighet. 
 
Vi ville ha en smidig och lätt vagn som ändå funkar i många obekväma väder (det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder och dåliga vagnar I guess?) och vi ville hitta den bättre begagnad (så vi kommer iväg till värmen nästa vår igen...) och den skulle såklart vara snygg...
 
 
...så när vi fick ett erbjudande att köpa en Brio Go av en, för oss, välkänd och fräsch familj för en tredjedel av nypriset var det inget att tveka på! Mycket lättkörd och smidig fyrahjuling med svängbara, låsbara däck där fram och dessutom snyggast på babyproffsen (de har inte bugaboo i min stad, hehe)! Det här är 2011 års modell men om man lyxar till det och köper 2013 så kan man köpa till så kallade countryhjul som man med ett enkelt klick skiftar till när vädret blir mer extremt. Men det kan alltså inte vi.
 
Färgen är toksnygg tycker jag (även om jag själv hade valt en kornblå - nu måste jag köpa ny parkas för min har typ samma gröna färg ju, hehe) och den får precis rum i bagaget på min lilla A3:a och valet av babyskydd (den första bilbarnstolen) blir enkelt då vi köper en som är kompatibel med barnvagnschassit. Den får vi dessutom köpa kanonbilligt av grannarna.
 
Ja. Risken är STOR att jag kommer bli HagnestaHills nya crazy lady som kutar omkring med en tom barnvagn här i sommar. Är SÅÅÅ sugen på att provspringa den typ nu. Hehe.
Etiketter: Allmänt,

  
Skrivet av: Sofia - ett bättre du

Kul med vagnköp! Ser fin ut och vad jag hört om vagnen så ska den vara bra också.

,   Bloggadress: http://ettbattredu.se/blogg



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: