Entering preggovecka XXV!

 
Och det måste ju firas på nåt vis (även om det inte är en av tidigare beskrivna "check points"...)! Åtta kilometer löpbandsmysjogg följt av styrka för biceps, axlar & bröst blev det och joggeriet går fortsatt finfint så här på morgonkvisten och i frånvaro av backar och motvind. Är så himmelens glad och tacksam för det!! Helt ärligt har känslan inte grusats på nåt vis jämfört med när den här preggoresan startade, snarare tvärt om då jag hade så jäklans ont i magen i början att jag knappt härdade jogga (fast...jag gjorde det visst ändå hehe). Bekvämtempot ligger på runt 9,5 km/timmen nowadays jämfört med typ 11 km/timmen pre preggo.
 
Vikten har inte förändrats på de senaste två-tre veckorna men eftersom jag låg prick på kurvan när morskis mätte magen förra veckan plus att jag känner mig betydligt..."grövre" just över mage och barm så bryr jag mig inte om det faktiskt. Gick upp fem-sex kilo rätt så omgående där i början så det gör inget om det liksom saktar av lite nu, vilket flera bekanta har beskrivit att det gjort för dem...
 
 
...men för säkerhets skull återhämtar jag mig med en bananmuffin och ett glas mjölk såhär efter passet. Utöver proteinshaken och bananen jag klämde innan duschen alltså. Nej, nu lunch!! ;-)

  



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: