Dagens gym...

 
...inleddes med drygt 8 kilometer löpbandsjogg. Inga rekord varken distans eller snabbhetsmässigt förstås, men väl i antalet kisspauser...två stycken på typ 50 minuter!! Kände redan i morse att Räkan ligger jäkligt lågt idag, h*n får gärna flytta sig lite uppåt strax för det här är ju smått invalidiserande, haha.
 
En bananpaus senare gav jag mig på gymdelen, fredagen till ära med funktionellt core-fokus. Tycker att det är lite småtrist att köra core på egen hand, föredrar egentligen att gå på (vissa utvalda) pass. Dock innehåller de alltid lite typ crunches och obekvämt magläge, så mest (tids)effektivt blir det faktiskt om jag kör själv nu. Kör aldrig ett dylikt pass utan en tydlig plan i bakfickan dock, då blir det bara nåt halvdant, och igår kväll innan John Blund klappade till mig i huvudet med stekpannan hade jag plitat ner följande (på min ÄLSKADE iphone - jag ska aldrig mera tappa dig i klinkersgolvet sweetheart ♥!):
 
 
Körde samtliga i tabataintervaller och halleluja vad jobbigt det var!! Jobbigt på ett himla bra vis förstås, till&med att köra ryggresningar på pilatesbollen funkade kanoners trots att magen blir lite tilltryckt...eller alltså; det är nog mest bollen som blir det när allt kommer omkring. En rejälan lunchsallad toppat med ett stort stycke kött från babys grillkväll igår fick avrunda det hela och nu blir det fredagsmys för hela slanten!
 
(förklaringar till corepasset? Sneda indragningar betyder fötterna i TRXen och initialt handstående planka varpå man drar in knäna mot en armbåge i taget...och sen ut i plankläge igen unt so wieder, klicka här för mountainclimbersinstruktion, här för hängande rodd, plankan på pilatesboll betyder att man har armbågarna på bollen för att göra det hela lite mer instabilt och därmed jäkligt mycket jobbigare (man får gärna lyfta en fot i taget också om man är kaxig och inte så himla pregnant) och lateral flexion kan ni se här...)
Etiketter: Cardion, Styrketräningen,

  
Skrivet av: Snorkkis

Låter som en riktig genomkörare - trevlig helg på det!

Svar: It sure was babe!! Hoppas du oxå få en trevlig helg!!
Pregg&Fit

,   Bloggadress: http://www.snorkkis.se
Skrivet av: Debbsan

Härligt!!!!! Grym du är! Ha en toppenhelg! Kram

Svar: Tack baby!! Ha en toppenhelg du med...längtar till vår nästa dejt!!
Pregg&Fit

,



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejladress: (visas ej)

Adressen till din blogg:

Dina ord: